piątek, 27 lipca 2012

Pytanie:Szczury i gryzonie w parku hodowlanym

Pytanie od Pana pozwalam sobie przekleić z otrzymanego e-maila: 
"Mam problem  od pewnego  czasu znajduje   dożę już  ślimaki  skorupki po ślimakach  rozwalone  na  pół bez środka ślimaka,na paletach gdzie  sypie pasze, nie wiem co  to może być... przypuszczałem ze  deszcz ale chyba  raczej nie  teraz  zauważyłem szczura czy to on może  tak  zrobić zabijać moje ślimaki zastawiłem  paście zarazie myszy mi się  łapią   szczur  nadal  grasuje przegryza mi siatkę przeciwko ptakom i je pasze dla  ślimaków czy Państwo macie  problem ze   szczurami i  z takimi  skorupkami rozwalonymi?? bo  nie wiem co mam  robić i szukam porad  to jest tylko hodowla  starteru ale  sprzędło by się   wyhodować małe  stadko na następny rok a jak tak dalej pójdzie to ciężko ja  to widzę.."

Odp.:
 W nawiązaniu do Pana pytania proponuję zajrzeć na krótkiego linka, to da do myślenia i odpowie na część pytania
http://hodowla-slimakow.blogspot.com/2012/04/uwaga-na-gryzonie.html
http://hodowla-slimakow.blogspot.com/2012/04/slimak-jadalny-dla-gryzonia-rosliny-dla.html

Jeden Pan miał podobny problem z innym rodzajem intruzów, odnośnik do linka, proszę zajrzeć:
http://hodowla-slimakow.blogspot.com/2012/07/pytanie-mrowki-w-parku-hodowlanym.html
Istotną rzeczą jest też jakie ma Pan zabezpieczenie zagrody, jak ona jest skonstruowana, że szczury przechodzą i wyjadają ślimaki oraz skąd w ogóle biorą się, to podstawa uniknięcia kłopotu na przyszłość.
Czy siatka zabezpieczająca park jest przegryzana, widać w niej dziury?
My nie mamy szczurów ani myszy, za to nornice i też nam zjadały dość dużo ślimaków pod paśnikami. Teraz wsypujemy preparat regularnie do nor i jest zdecydowanie lepiej. Pojedyncze incydenty zdarzają się tylko.
Proponuję znaleźć źródło skąd przechodzą i rozejrzeć się np. na allegro za preparatem opryskowym na gryzonie do użycia w koło zagrody od strony zewnętrznej. Musi być to środek nie chemiczny jeżeli chce pan pryskać w środku, bo potruje Pan stadko. Na tym etapie będzie ciężko zniwelować od razu problem, szczury są mądre i nauczyły się, że mają łatwe pożywienie na Pana poletku. Powodzenia życzę.

1 komentarz:

  1. Bardzo ciekawe pytanie, nie sądziłem że szczury jedzą także ślimaki.

    OdpowiedzUsuń