niedziela, 13 maja 2012

Pytanie-parametry wody itd.

To pytanie od Pana pozwoliłam sobie przytoczyć i przy okazji odpowiem na tyle ile potrafię:
.."Witam. Chciałbym się dowiedzieć skąd mają państwo dane dotyczące składu wody do hodowli. Pytam ponieważ moja woda zawiera dużo żelaza (na "oko"). Jest to studnia głębinowa, (niedługo będę pobierał próbkę do badania). Przyjmuje się, że woda powinna nadawac się do picia dla ludzi."
Odp.
Parametry wody używane w hodowli ślimaka jadalnego, jakie podałam we wcześniejszym poście to parametry ogólnie przyjęta książkowo. Zazwyczaj czerpiąc wodę dla ślimaków w pomieszczeniach jak i parku hodowlanym z ujęcia dla ludzi nie stanowi problemu i nikt szczególnie nie bada jakości. Chodzi mi o ujęcie kranowe, takie z którego czerpiemy wodę do picia i mycia się. Jeżeli jednak używa się wody dla ślimaków z innych ujęć, może mieć to znaczenie, jakość może być dużo gorsza. Nie koniecznie woda odpowiednia dla człowieka będzie zgodna z wymogami ślimaka czyli mam tu na myśli wodę ze zbiorników stojących. Zupełnie nie nadaje się z ujęć takich jak stawy, sadzawki i prawdopodobnie ze studni też. Najlepszym rozwiązaniami jest wykonanie badania fizykochemicznego i bakteriologicznego wody w stacji sanitarno-epidemiologicznej. W przypadku słabych parametrów należy dokonać instalacji odpowiednich filtrów i powinno być dobrze.
Na Fermie Mokry Dwór nie mieliśmy problemów z jakością wody, korzystaliśmy od początku z ujęcia ogólnodostępnego czyli wodociągów miejskich. 

1 komentarz: