czwartek, 22 sierpnia 2013

Pytanie: Co zrobić z glebą, insekty, robaki

Od Naszej stałej czytelniczki bloga i hodowczyni:
"..póki co,u mnie zdechły wszystkie ślimaki te z ubiegłego roku.pieknie rosły przez dwa miesiace,ale potem to robacwto ktore,nie udało mi sie  zidentyfikowac i zwalczyc chyba wybiło wszystko.Teraz przydałby mi sie ten park po tych starych ,bo mam juz bardzo gęsto u młodych i nie wiem jak zdezyfekowac skutecznie glebę.nie moge nic znaleść w internecie,a doradzic tez nie ma zabardzo kto.Moze ma Pani jakaś wiedze na ten temat "
Odp.:
Witam serdecznie i przepraszam za mały poślizg w odpowiedziach.
Proszę zajrzeć w posty jesienne, tam pisałam o dezynfekcji gleby, ale w Pani wypadku to raczej nic nie da w trakcie sezonu.To trzeba zrobić po, by na przyszły rok uniknąć kłopotów.
Oto jeden z linków
http://hodowla-slimakow.blogspot.com/2012/11/zabiegi-chemiczne-po-sezonie-dezynfekcja.html
Najlepiej trzeba by było na jesień..
http://hodowla-slimakow.blogspot.com/2012/11/sprzatanie-parku-hodowlanego-po-sezonie.html
a na wiosnę przeorać i wysiać rośliny.
Dla wzbogacenia gleby można było wcześniej wysiać jakiś poplon i zaorać potem.
Sama jestem ciekawa co to były za robaki.Nie powinno mieć miejsca nic takiego jeśli były zachowane wszelkie warunki sanitarne.Może jakieś gryzonie przeniosły bakterie lub źle była na wiosnę przygotowana gleba pod park hodowlany.
Niby nic, a ile może zrobić szkody później w stadzie.Bardzo mi przykro, ze tak wyszło, bo akurat Pani mocno kibicowałam za wytrwałość, bo od początku było pod górkę.
Szkoda, że nie zebrała Pani próbki robactwa do zbadania i nie zrobiła zdjęcia poglądowego.
Trzymam kciuki, proszę się nie poddawać.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz